Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER FOR KØBERNE PÅ GARNLIG.DK

Garnlig.dk ejes af Garnlig ApS, CVR-nr. 42310476, Fabrikvej 19B, 8800 Viborg, e-mail: info@garnlig.dk, tlf.nr. 24810477.

ALLE PRODUKTER PÅ GARNLIG.DK SÆLGES AF TREDJEPART

Produkterne på Garnlig.dk sælges af tredjepart (designerne). Når du køber en hækleopskrift, har du altså købt produktet af den pågældende designer og ikke af Garnlig ApS.

Navn og adresse på den enkelte designer fremgår af Garnlig.dk.

Garnlig ApS yder kun basal, generel kundeservice, f.eks. hjælp til download el.lign., Garnlig ApS kan ikke yde kundeservice om indholdet af hækleopskrifterne der sælges af tredjepart (designerne).

BESTILLING

www.garnlig.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker webstedet midlertidigt grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når webstedet er åben og tilgængelig.

For at handle på www.garnlig.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i “varekurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af varekurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Eventuelle ekstra betalinger for fx betalingskortgebyrer el.lign. vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på “Vis varekurv”, hvor du kan ændre ordren og indtaste rabatkode. Derefter klikker du på “Gå til kassen” indtaster dit navn, adresse, email, tlf.nr. og betalingsform, hvis ikke du har gjort dette i varekurven.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Betal”. Herefter går din ordre videre til www.garnlig.dk, hvor den vil blive håndteret automatisk af systemet hurtigst muligt.

BETALING

Der kan betales hos os via Shopify Payments med alle større kort-typer.

Da der udelukkende handles med digitale varer som sendes automatisk, så vil pengene blive trukket umiddelbart efter købet.

ORDREBEKRÆFTELSE

Når du har bestilt en vare på garnlig.dk, modtager du en ordrebekræftelse for modtagelsen af din bestilling.

LEVERING

Du modtager endnu en mail, når din ordre er gennemført/behandlet af systemet, om at dine download-links er klar. Du vil modtage sådan en mail, for hver designer du har handlet hos.

Som udgangspunkt er der ingen tidsbegrænsning for antallet af dage eller gange en opskrift kan downloades, men hver enkelt designer kan sætte specifikke tidsfrister, som passer til deres politik. Dette skal dog oplyses i beskrivelsen af en vare, samt hos designeres ’shop’ under ’politik’. Hækleopskrifter som ikke er downloadet indenfor for tidsfristen, som designeren har sat, gensendes ikke. Har du glemt at downloade opskriften el.lign., bedes du kontakte designeren direkte.

Har du problemer med at finde disse mails anbefaler vi at du tjekker din spam-mappe, ellers er du velkommen til at kontakte os.

Digitale varer (hækleopskrifter o.lign. - altså alle produkter på Garnlig.dk) sendes naturligvis ikke i en fysisk pakke eller brev, og der er derfor ingen leveringsomkostninger forbundet med køb af disse vare.

Der bliver tilsendt et link til download via mail indenfor kort tid efter ordren er gennemført.

Når ordren er gennemført, skal systemet klargøre filerne, så de kan downloades. Dette tager ofte under 2 minutter, men i perioder hvor systemet arbejder på højtryk, eller ved ordrer med mange hækleopskrifter, kan der gå lidt længere tid, dog forventes der aldrig at gå over en time. Når filerne er klargjort, kan du genindlæse siden, og så vil downloadknapperne komme frem. Når din ordre er klargjort får du desuden tilsendt en mail, som indeholder et link til denne side, hvorfra du kan downloade hækleopskriften/-erne.

Digitale varer tilsendes via den email der er oplyst ved bestilling. Du er selv ansvarlig for at sikre dig, at den email du har oplyst er korrekt.

Da alle produkter er digitale varer, pålægges der ikke leveringsomkostninger, varen vil i stedet blive tilsendt via mail umiddelbart efter ordren og betalingen er gennemført.

FORTRYDELSESRET

Der ydes ikke fortrydelsesret på hækleopskrifterne til download på Garnlig.dk, såfremt der er klikket på linket og download er påbegyndt. Er der ikke klikket på linket, ydes 14 dages returret på digitale varer.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten:
Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende en e-mail, hvor du

oplyser, at du fortryder, til info@garnlig.dk.
Du kan anvende følgende fortrydelsesformular:

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Digitale varer bliver ikke returneret, men gjort utilgængelige for alle parter. Såfremt der er indgået en aftale om, at varen skal retur til garnlig.dk, er det garnlig.dk’s ansvar at deaktivere den digitale vare.

Tilbagebetaling af pengene

Når du fortryder dit køb, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig.Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen

Der ydes ikke fortrydelsesret på digitale varer, der har været afprøvet ved at klikke på download-linket.

REKLAMATION – HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN

Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Du har 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Hvis du ønsker at reklamere, skal du kontakte designeren direkte, og aftale en løsning med dem. Garnlig.dk reagerer først når der fremlægges en aftale mellem dig og designeren.

Har du brug for hjælp til at reklamere over en vare, så kontakt Garnlig.dk på info@garnlig.dk, så hjælper vi dig med at komme i kontakt med designeren.

MOMS

Om der er moms på varen, afhænger af om designeren du køber en hækleopskrift af, er momsregistreret.

Hvis designeren er momsregistreret, er prisen inklusiv moms, med den danske momssats på 25%.

Hvis designeren ikke er momsregistreret, er der ikke moms på varen.

Bemærk, at hvis du køber flere varer samtidig, fra forskellige designere, så er det ikke sikkert at alle designere er momsregistreret, og der kan derfor i nogle tilfælde være tale om, at der kun er moms på nogle af varerne i din ordre.

GENERELT OM RABATKODER

Rabatkoder kan kun benyttes en gang og kan ikke kombineres med andre rabatter, medmindre andet er angivet. Rabatkoder kan ikke ombyttes til kontanter eller bruges til køb af gavekort. Rabatkoder kan kun benyttes til køb fra www.garnlig.dk. Rabatkoder gælder kun privatkunder (medmindre andet er angivet). Rabatkoder skal indtastes i rabatkodefeltet i varekurven eller kassen. I nogle tilfælde vil en rabatkode kun være gældende for en bestemt designer eller hækleopskrift.

ANMELDELSER AF DESIGNERE

Alle kunder kan skrive en anmeldelse af en designers shop på garnlig.dk. Dog skal alle anmeldelser godkendes af garnlig.dk inden de bliver synlige for offentligheden. Anmeldelser der anses som fejlagtige eller urimelige godkendes ikke, og vil derfor ikke blive vist til offentligheden.

Garnlig.dk forbeholder sig retten til at fjerne anmeldelser fra kunder, som ikke har købt en hækleopskrift fra den pågældende designer via Garnlig.dk.

Har du som kunde haft en dårlig oplevelse med en designer, eller oplever du at en designer ikke overholder gældende regler og lovgivning, anbefaler vi at du kontakter designeren direkte for at løse problemet, frem for kun at skrive en anmeldelse af designeren. Hvis designeren har brudt gældende regler og/eller lovgivning vil de modtage en advarsel, som kan føre til lukning af profilen, eller i nogle tilfælde, vil designerens profil - evt. midlertidigt - lukkes omgående, hvis overtrædelsen anses som værende af tilstrækkelig grov karakter.

OPHAVSRET OG ANSVARSBEGRÆNSNINGER

Garnlig.dk påtager sig ikke ansvaret for hækleopskrifter, der sælges på Garnlig.dk. Hækleopskrifter der bliver solgt på Garnlig.dk bliver ikke kontrolleret ift. kvalitet, ophavsret mm, da dette ansvar udelukkende pålægges designeren, og det er op til designeren selv at sikre sig, at deres hækleopskrifter overholder alt gældende lovgivning. Vi bidrager naturligvis til at løse problemet, hvis der skulle opstå problemer relateret til en bestemt opskrift eller designer, og tager anmeldelser fra ejeren af ophavsretten meget alvorligt.

Alle henvendelser ang. brud på lovgivning, herunder ophavsret, skal indeholde beviser for påstanden, og den pågældende hækleopskrift fjernes kun såfremt der er fremlagt bevis for at den pågældende hækleopskrift ikke overholder lovgivningen, herunder ophavsretten. Det er kun ejeren af ophavsretten, der kan anmelde brud på ophavsretten. Er du ikke ejer af ophavsretten, handler vi derfor ikke på din henvendelse, og vi anbefaler i stedet, at du tager kontakt til den oprindelige designer/indehaveren af ophavsretten, så vedkommende selv kan henvende sig angående brud på ophavsretten.

ANSVARSFRIHED - FORCE MAJEURE

Følgende omstændigheder medfører ansvarsfrihed, når de indtræffer efter aftalens indgåelse og forhindrer dens opfyldelse:

Arbejdskonflikter, strejker, lock-out og enhver anden omstændighed som parterne ikke har været herrer over, såsom brand, krig, uforudsete militærindkaldelser af tilsvarende omfang, sabotagehandlinger, beslaglæggelse, valutarestriktioner, oprør og uroligheder, mangel på transportmidler, almindelig vareknaphed, restriktioner af drivkraftmidler, epidemier og mangler ved leverancer fra underleverandører, eller forsinkelse med sådanne leverancer, som skyldes nogen af de i dette punkt nævnte omstændigheder.

Den part, som ønsker at påberåbe sig nogen af de nævnte omstændigheder, skal uden ugrundet ophold skriftligt underrette den anden part om begivenhedens opståen og ophør.

En part er berettigede til, ved skriftlig meddelelse til den anden, at hæve aftalen, når dens opfyldelse inden for en rimelig tid bliver umulig på grund af nogen af de i dette punkt nævnte omstændigheder.